Het Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam (SHA) is het leukste harmonieorkest van Amsterdam en omstreken! Bij ons is iedereen welkom samen op hoog niveau gevarieerde muziek te maken en dit zie je terug bij onze leden: er spelen zowel amateurs als professionals uit binnen- en buitenland mee. Het orkest staat onder leiding van Lex Bak en speelt mee in de hoogste landelijke divisie.

Onze concerten zijn afwisselend, laagdrempelig, maatschappelijk relevant en vaak met bijzondere solisten en samenwerkingspartners. Zo werkten we in onze lange geschiedenis (het orkest is in 1938 al opgericht als de Shell Harmonie!) samen met verhalenverteller Frans Limburg, gaven we meerdere duoconcerten en verwelkomden we diverse solisten voor ons orkest. Het orkest is ook actief als examenorkest voor bachelor- en masterstudenten van o.a. het Amsterdams Conservatorium, voor het afsluiten van hun praktijkexamen als dirigent.

Hoogtepunten van de afgelopen jaren waren onze traditionele nieuwjaarsconcerten in De Duif, optredens in de Beurs van Berlage en concertreizen naar Frankfurt en Berlijn. Over niet al te lange tijd hopen we weer een reis te kunnen maken! Maar nog belangrijker dan alle gave dingen die we al hebben gedaan, is het leuks dat nog op het programma staat…