Het Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam gaat weer op concours!

Op zondag 3 november organiseren we daarom een try-out concert in de St. Martinuskerk te Zwaag met St. Caecilia Zwaag en het Lamoraal van Egmont. Alle 3 de verenigingen nemen deel aan het concours op 23 en 24 november te Enschede. St. Caecilia komt uit in de 3e divisie, het Lamoraal van Egmont en het Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam spelen in de 1e divisie. Tijdens dit concert spelen de orkesten het programma wat zij zullen uitvoeren op het concours.

Programma:

St. Caecilia Zwaag

• The Olympic Spirit – J. Williams
  • Tintin – J. de Meij
  • The dark side of the moon – P. Lovatt-Cooper

Symfonisch Harmonieorkest Amsterdam

• Tota Pulchra es (Antiphon) – A. Brückner
  • Entornos – A. Blanquer Ponsoda
  • Lochinvar – J. Curnow

Het Lamoraal van Egmont

• Jupiter Hymn – G. Holst
  • Mars (the Planets) – G. Holst
  • Bellum et Pax – S. Roels
  • Fychana –  L. Fijten

St. Caecilia Zwaag

St. Caecilia Zwaag is een actieve en enthousiaste fanfare met zo’n 45 leden. Het orkest onder leiding van Michael de Graaf presenteert zich tijdens concerten maar organiseert ook bijzondere projecten en workshops met nationaal en internationaal bekende artiesten en componisten.

Lamoraal van Egmont

De muziekvereniging Lamoraal van Egmont ontleent haar naam aan graaf Lamoraal van Egmont, die tezamen met de graaf van Hoorne in 1568 op de grote markt te Brussel door Alva werd onthoofd. De vereniging werd in 1904 opgericht en bestaat dus al 115 jaar! De fanfare staat sinds 2007 onder leiding van Michael de Graaf.

Aanvang concert: 14:00u, St. Martinuskerk (Pastoor Nuijenstraat 3A, 1689 GM Zwaag).

Toegang is gratis.